Kedves Olvasó

Ezt a blogot azért készítettem el, hogy megosszam a hasonló érdeklődésű emberekkel az akvarisztikával illetve a terrarisztikával kapcsolatos tapasztalataimat. A hobbi és e két témakör szeretetét előnybe részesítve szeretném minél teljesebbé és színesebbé tenni ezt a blogot azért, hogy a Kedves Olvasók is hasznát vehessék.

2010. augusztus 2., hétfő

Dendrobates auratus Napló I. rész

2005 óta foglalkozom nyílméregbékákkal. "Sajnos" csak elméleti szinten, mivel gondoltam, hogy egy ilyen élőlénynek (meg amúgy másnak sem) nem tesz jót ha csak úgy belecsapok a közepébe és lesz ami lesz alapon, majd útközben rájövök a békatartás trükkjeire. Nem utolsó sorban meg elég kellemetlen, ha egy kis csapat béka feldobja a békalábat, elemi tartási hibák miatt, szóval lényeg szerintem az előkészület, nekem ez ennyi időbe telt, talán nem fog semmi meglepetés érni, bár ki tudja.



Dendrobates auratus- aranyos nyílméregbékával gondoltam a kezdést, mivel ha biztosítjuk neki a megfelelő környezetet és a kellő odafigyelést, akkor egy könnyen tartható és szaporodó békánk lesz.

2010 Július 31-én érkezett meg az első, 4 főből álló aránylag frissen átalakult  auratus. Terrárium kész, az etetéshez szükséges kellékek megvannak, a muslica tenyészetem bedöglött, szóval van egy sejtésem, hogy gyakrabban kell majd járni a kereskedésbe táplálék állatokért, ami nem feltétlenül baj, fő a változatosság.

Érdekes, hogy békánként mennyire meg lehet különböztetni tulajdonságokat. A 4 békából 2 elég félénk, a maradék pedig az ideje nagy részét a terrárium előterében tölti úgy, hogy nem is zavartatják magukat amiatt ha pl elhúzom a terrárium ajtaját. Táplálékot rögtön elkezdték keresni szóval nem tartott nekik sok időbe az új környezet megszokása, és ez pedig még csak az első nap volt az új helyükön...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése