Kedves Olvasó

Ezt a blogot azért készítettem el, hogy megosszam a hasonló érdeklődésű emberekkel az akvarisztikával illetve a terrarisztikával kapcsolatos tapasztalataimat. A hobbi és e két témakör szeretetét előnybe részesítve szeretném minél teljesebbé és színesebbé tenni ezt a blogot azért, hogy a Kedves Olvasók is hasznát vehessék.

2010. május 11., kedd

Terrárium berendezés II. rész

Az bejegyzés első részében eljutottam addig, hogy nagyjából elkészült a terrárium.
Az említett növények szépen fejlődnek és lassan elérik azt a pontot, hogy elkezdhetem visszavágni őket. Visszavágás után, reményeim szerint dúsabban fognak nőni, ettől függetlenül most sincs rájuk panasz ilyen téren:)

A növényeket, állott vízzel naponta kétszer spriccelem. Hetente egy-két nap viszont mellőzöm az öntözést és hagyom, hogy a növények az összes nedvességet felszívják a levelekről.
Az alap páratartalom spriccelés nélkül is adott, hiszen a terrárium alján lévő vízréteg ezt folyamatosan biztosítja.
Amennyiben fa dekorációt rakunk a terráriumba (meg minden más tereptárgyat), azt ha lehetőségünk van rá, akkor áztassuk egy pár napot, majd főzzük ki. Ezzel megszabadulunk a nem kívánt lakóktól és nem utolsó sorban a penészedés, gombásodás lehetősége is lecsökken.

Szerencsére én még nem tapasztaltam penészedést. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a terrárium szellőzése megfelelő. Amennyiben mégis megjelenne a penész, akkor a szellőztetés, mint a környezetbarát cselekedet lehet a megoldás.

növények (még egyszer):
jávai moha:
Mint tudjuk alapjában véve vízinövény, ettől függetelnül nagyon jól tud alkalmazkodni a párás környezethez. Én nagyon szeretem, mert az akváriumban, ha szépen van elrendezve, akkor nagyon jól kitölti a teret. Halak ikráztatásához is megfelelő kellék és gyorsan szaporodik megfelelő viszonyok között.
Terráriumi tartás tekintetében nekem felemásak lettek a sikereim. A jávai moha ugyanis csak ott nő, ahol a vízesés van kiépítve. hiába próbáltam máshova is telepíteni, hiába spricceltem vízzel, nekem még nem sikerült elérnem, hogy megmaradjon.
Ahol viszont megmarad, onnan gyakorlatilag "lerobbanthatatlan". Nagyon szépen felkapaszkodik a hátfalra összefüggő zöld réteget alkotva ezzel.

viaszvirág:
Kicsit félve helyeztem be a terráriumba. Ennek az volt a legfőbb oka, hogy több helyen is azt olvastam, hogy nem bírja a párás környezetet.
Szerencsére ez nem valósult meg, és amióta terráriumban van gyakorlatilag megnégyszerete önmagát. Gyökereivel folyamatosan kapaszkodik fel a hátfalra.

szobafutóka:
Szerintem az egyik leghálásabb terráriumi növény. Kimondottan gyorsan növekszik, szép zöld hajtásokat hoz és nagyon könnyen kezelhető illetve irányítható, hogy merre fussa be a hátfalat vagy az adott tereptárgyat.
Hamar meggyökeresedik agyaggranulátumos vizes "talajban" és a hagyományos földben is.

A következő cél, amit el kell érni az az, hogy a borostyánok is növekedésnek induljanak.
Ezzel párhuzamosan jó lenne megvalósítani azt, hogy zöld moha borítson be egy-két tereptárgyat.
Remélem a következő bejegyzés elkészítéséig sikerülnek ezek is:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése